Varayhteys

Olemme tuotteistaneet kolme eritasoista varayhteyspalvelua. Kevein varayhteysratkaisu antaa suojan kaapelikatkojen varalta ja järeimmässä varayhteyspalvelussa on varmistettu kaikki, joten se sopii vaativimmankin asiakkaan tarpeisiin.

  • Nopeudet jopa 100 Gbps asti
  • Valokuitu tai Ethernet-liitäntä
  • Kattava SLA palvelulupaus
  • Toimitusaika noin 3 viikkoa
  • Vikavalvottu nettiliittymä
  • Kiinteä julkinen IP-osoite

Liiketoiminta jatkuu kahdennetulla liittymällä

SuomiComin yritysasiakasyhteydet ja runkoverkko on rakennettu korkealaatuisilla markkinajohtajien laitteilla ja toimitusprosessit ovat hioutuneet erinomaisiksi vuosien saatossa, minkä vuoksi yhteydet toimivat tyypillisesti häiriöittä koko sopimusajan. Internetyhteyksien kriittisyys on kuitenkin kasvanut merkittävästi vuosien saatossa palveluiden siirryttyä asiakkaiden omista laitteistoista pilveen. Monilla yrityksillä toiminta pysähtyy, mikäli internetyhteys lakkaa toimimasta. Tästä syystä yrityksen on järkevää hankkia varayhteyspalvelu liiketoiminnan vakuutukseksi, jotta voidaan varmistua siitä, että liiketoiminta jatkuu häiriöittä myös internetyhteyden vikatilanteissa.

Langaton 4G vai toinen fyysinen reitti?

Varmista liiketoimintasi jatkuvuus kiinteällä tai mobiililla 4G LTE varayhteydellä. Kuituyhteys voidaan varmentaa toista eri reittiä kulkevalla kuituyhteydellä tai 4G-yhteydellä. Asiakkaan pääyhteyden kiinteät IP-osoitteet toimivat vikatilanteissa myös varayhteyden kautta. Järeämmissä varayhteysratkaisuissa hankimme asiakkaalle omat IP-osoitteet ja toteutamme varayhteyden BGP-reititettynä kahden operaattorin ratkaisuna.

Ruuhkaton asiakaspalvelu

Ruuhkaton ja asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa asiakkaitamme kaikissa eteen tulevissa kysymyksissä viipymättä.

Yritystason Internet

Alhainen latenssi mahdollistaa viiveettömän asioinnin pilvipalveluissa ja liittymien nopeuslupaus pitää.

Räätälöitävä palvelu

Joustava palvelumme takaa helpon asioinnin esim. nopeuden nostoissa, lisäpalveluissa ja toimipisteiden muutossa.

Palvelulupaus asiakkaan tarpeiden mukaan

SuomiComin yritysinternet laajakaistaliittymät sisältävät jo oletuksena markkinoiden kattavimman palvelulupauksen, jossa nettiliittymien korjausaikatavoite on kuusi tuntia. SuomiComin palvelulupaus pitää ja asiakas saa tarvittaessaan yhteyden verkkoasiantuntijaan, joka vastaa asiakkaan tyytyväisyydestä. SuomiCom on saanut erityistä kiitosta ruuhkattomasta ja asiantuntevasta asiakaspalvelustaan.

Markkinoiden kattavin käytettävyysaika:

99.8%

Nettiliittymän palvelutaso (SLA) on räätälöitävissä tarpeisiin sopivaksi.

Asiakaskokemukset puhuvat puolestamme

Liity verkkoomme, tuhansien joukkoon.

Mika R.

Liittymän asennus meni oikein hyvin ja asentajanne oli erittäin asiakaspalveluhenkinen, mukava ja ammattitaitoinen. Yhteistyömme alku on siis sujunut varsin hyvin ja tästä on hyvä jatkaa toivottavasti pitkään jatkuvaa yhteistyötä.

Timo K.

Pakko huomauttaa että olipas asiantunteva, kohtelias ja nopeasti toimiva kaveri. Homma hoitui nopsaa, asentaja kattoi asiat loppuun asti meille ja ollaan tosi tyytyväisiä muutokseen!

Maria L.

Edustaja katsoi kanssani kaikki tarpeemme läpi ja saatiin rakennettua juuri meidän näköinen paketti, toimitus sujui mutkitta ja käyttökatkoksilta ollaan vältytty, joten pakko olla tyytyväinen kun voi keskittyä varsinaiseen työntekoon.

Varayhteyspalvelun vaihtoehdot

Tarjoamme kolmea eritasoista varayhteyspalvelua. Kevein varayhteysratkaisu antaa suojan kaapelikatkojen varalta ja järeimmässä varayhteyspalvelussa on varmistettu kaikki, joten se sopii vaativimmankin asiakkaan tarpeisiin. Alla tarkemmat tiedot varayhteyspalveluiden eroavaisuuksista.

4G Varayhteys

Reittivarmistus: Mobiiliverkolla tai eri reittiä kulkevalla kuituyhteydellä

Toimintalogiikka: Liikennöinti tapahtuu pääyhteyden kautta ja varayhteydelle siirrytään vikatilanteessa (Hot standby)


  • Palvelutaso: SLA1 (räätälöitävissä)
  • Sama IP-verkko toimii varayhteydellä, joka on pääyhteydessä
Kahdennettu laitteisto

Reittivarmistus: Mobiiliverkolla tai eri reittiä kulkevalla kuituyhteydellä

Toimintalogiikka: Liikennöinti tapahtuu pääyhteyden kautta ja varayhteydelle siirrytään vikatilanteessa (Hot standby)


  • Palvelutaso: SLA1 (räätälöitävissä)
  • Laitteistovarmistus
  • Varayhteys voi sijaita maantieteellisesti eri alueella
  • Sama IP-verkko toimii varayhteydellä, joka on pääyhteydessä
Kahdennettu operaattori

Reittivarmistus: Eri fyysistä reittiä kulkeva kuituyhteys eri operaattorilta

Toimintalogiikka: Liikennöinti tapahtuu jatkuvasti molempia yhteyksiä pitkin (Load balanced)


  • Palvelutaso: SLA1 (räätälöitävissä)
  • Laitteistovarmistus
  • Varayhteys voi sijaita maantieteellisesti eri alueella
  • Operaattorivarmennettu ja operaattoririippumaton ratkaisu
  • Käytetään asiakkaan omaa PA IP-verkkoa. Asiakkaalla tulee olla oma AS-numero.

Pyydä tarjous!