Huolto- ja häiriötiedotteet

Tiedotamme ajankohtaisista huolto- ja häiriötiedotteista tällä sivulla.

Häiriötiedotteet

Huoltotyö 17.10 keskiviikon ja torstain välisenä yönä

SuomiCom suorittaa torstaina 17.10.2024 laajan huolto- ja päivitystyön runkoverkon laitteisiin. Työ suoritetaan kello 00:00 ja 04:00 välillä.

Huoltotyö aiheuttaa katkoksia osaan liittymistä sekä palveluista, mutta pyrimme pitämään katkokset mahdollimman lyhyinä.
Pyydämme kuitenkin varautumaan pidempiinkin katkoksiin ilmoitetun huoltoikkunan sisällä.

Pahoittelemme työstä aiheutuvaa vaivaa.

SuomiCom will perform extensive maintenance and updates on our network devices on Thursday, 17 October 2024. The work will take place between 00:00 and 04:00 (EEST).

The maintenance will cause interruptions to some connections and services, but we aim to keep the disruptions as short as possible.
However, we ask you to prepare for longer interruptions while the work is in progress.

We apologize for any inconvenience caused by this maintenance.


Ystävällisin terveisin,
Suomi Communications Oy
Asiakaspalvelu 09 4342 1700
asiakaspalvelu@suomicom.fi

Häiriötilanne päällä?

Tarkistathan ensin seuraavat asiat ennen yhteydenottoa:

Käynnistä päätelaite uudelleen. Useat verkkoviat lähtevät pois uudelleenkäynnistyksellä. Modeemit, reitittimet ja kytkimet voivat edellyttää joskus uudelleenkäynnistystä. Uudelleenkäynnistys tehdään virtanappia painamalla tai ottamalla sähköt hetkeksi pois laitteesta.

Tarkista sähköjen toimivuus. Verkkoyhteyden katkeaminen johtuu hyvin usein sähkökatkoista. Varmista, että verkkoyhteyden päätelaite on päällä ja, että kiinteistössä on toimivat sähköt. Myös viereisen kiinteistön sähkökatkos voi vaikuttaa verkkoyhteyteen, joten oman alueen sähkökatkot kannattaa tarkistaa paikallisen sähköverkko-operaattorin verkkosivuilta.

Tarkista kaapelikytkennät. Varmista, että päätelaite on kytketty oikein. Ethernet -kaapelit menevät sisäverkon laitteisiin, virtakaapelin on oltava sähkövirrassa ja runkoyhteyden, eli valokuidun tai puhelinkaapelin on mentävä sille tarkoitettuun porttiin, pistorasiaan tai nousulle.

Ilmoita häiriöstä verkkolomakkeella

Ilmoita verkkoyhteyden häiriöstä alla olevalla lomakkeella. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme 09 – 4342 1700.