Huolto- ja häiriötiedotteet
Tiedotamme ajankohtaisista huolto- ja häiriötiedotteista tällä sivulla.
Häiriö Espoon Koskelon alueella
SuomiComin kiinteissä yhteyksissä esiintyy häiriöitä Espoon Koskelon alueella. Häiriö vaikuttaa kiinteiden kuitu- ja laajakaistaliittymien toimivuuteen.
Pahoittelemme häiriön aiheuttamaa haittaa.
—
There are disruptions in SuomiCom’s fixed connections in the Espoo Koskelo area. The disruption affects the functionality of fixed fiber and broadband connections.
We apologize for any inconvenience caused.
—
Ystävällisin terveisin,
Suomi Communications Oy
Asiakaspalvelu 09 4342 1700
asiakaspalvelu@suomicom.fi
Häiriötilanne päällä?
Tarkistathan ensin seuraavat asiat ennen yhteydenottoa:
Käynnistä päätelaite uudelleen. Useat verkkoviat lähtevät pois uudelleenkäynnistyksellä. Modeemit, reitittimet ja kytkimet voivat edellyttää joskus uudelleenkäynnistystä. Uudelleenkäynnistys tehdään virtanappia painamalla tai ottamalla sähköt hetkeksi pois laitteesta.
Tarkista sähköjen toimivuus. Verkkoyhteyden katkeaminen johtuu hyvin usein sähkökatkoista. Varmista, että verkkoyhteyden päätelaite on päällä ja, että kiinteistössä on toimivat sähköt. Myös viereisen kiinteistön sähkökatkos voi vaikuttaa verkkoyhteyteen, joten oman alueen sähkökatkot kannattaa tarkistaa paikallisen sähköverkko-operaattorin verkkosivuilta.
Tarkista kaapelikytkennät. Varmista, että päätelaite on kytketty oikein. Ethernet -kaapelit menevät sisäverkon laitteisiin, virtakaapelin on oltava sähkövirrassa ja runkoyhteyden, eli valokuidun tai puhelinkaapelin on mentävä sille tarkoitettuun porttiin, pistorasiaan tai nousulle.