Huolto- ja häiriötiedotteet

Tiedotamme ajankohtaisista huolto- ja häiriötiedotteista tällä sivulla.

Huolto- ja häiriötiedotteet

Huoltotyö 11.12 tiistain ja keskiviikon välisenä yönä

SuomiCom suorittaa keskiviikkona 11.12.2024 huolto- ja päivitystyön xDSL-liittymiin. Työ suoritetaan kello 00:30 ja 05:30 välillä.

Huoltotyö aiheuttaa noin 30 minuutin katkoksen kuparipohjaisiin xDSL-liittymiin. Pyrimme pitämään katkoksen mahdollisimman lyhyenä.

Mikäli yhteys ei toimi huoltotyön jälkeen, pyydämme teitä käynnistämään modeemin uudelleen.

Pahoittelemme työstä aiheutuvaa vaivaa.

SuomiCom will carry out maintenance and updates on xDSL connections on Wednesday, December 11, 2024. The work will take place between 00:30 and 5:30.

The maintenance work will cause an approximately 30-minute disruption to copper-based xDSL connections. We aim to keep the disruption as short as possible.

If the connection does not work after the maintenance, we kindly ask you to restart your modem.

We apologize for any inconvenience caused by this work.


Ystävällisin terveisin,
Suomi Communications Oy
Asiakaspalvelu 09 4342 1700
asiakaspalvelu@suomicom.fi

Häiriötilanne päällä?

Tarkistathan ensin seuraavat asiat ennen yhteydenottoa:

Käynnistä päätelaite uudelleen. Useat verkkoviat lähtevät pois uudelleenkäynnistyksellä. Modeemit, reitittimet ja kytkimet voivat edellyttää joskus uudelleenkäynnistystä. Uudelleenkäynnistys tehdään virtanappia painamalla tai ottamalla sähköt hetkeksi pois laitteesta.

Tarkista sähköjen toimivuus. Verkkoyhteyden katkeaminen johtuu hyvin usein sähkökatkoista. Varmista, että verkkoyhteyden päätelaite on päällä ja, että kiinteistössä on toimivat sähköt. Myös viereisen kiinteistön sähkökatkos voi vaikuttaa verkkoyhteyteen, joten oman alueen sähkökatkot kannattaa tarkistaa paikallisen sähköverkko-operaattorin verkkosivuilta.

Tarkista kaapelikytkennät. Varmista, että päätelaite on kytketty oikein. Ethernet -kaapelit menevät sisäverkon laitteisiin, virtakaapelin on oltava sähkövirrassa ja runkoyhteyden, eli valokuidun tai puhelinkaapelin on mentävä sille tarkoitettuun porttiin, pistorasiaan tai nousulle.

Ilmoita häiriöstä verkkolomakkeella

Ilmoita verkkoyhteyden häiriöstä alla olevalla lomakkeella. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme 09 – 4342 1700.